Vi på Vemdalen Design AB tycker det är viktigt att Du som kund ska känna Dig nöjd och vi försöker alltid lösa allt till det bästa! Välkommen till oss!

Köp

 
Vid beställning mottar Vemdalen Design AB din order direkt via mail. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. tillgänglighet av produkt, angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Vi kontaktar dig då omgående.

Pris
Priset är angivet i SEK och det är inklusive moms. Priset som gäller är det pris som står i prislistan den dag du handlar.

Fraktkostnad

Avhämtning 0:-
Smycken 0:-
DHL paket. 69:- Vi levererar ut från oss nästkommande hämtningsdag. DHL hämtar hos oss tisdag, torsdag och fredag. Hur fort paketet hamnar hos dig beror också på var i Sverige du bor.  
Smycken skickas med Posten.(Observera att du inte kan välja smyckesfrakt om du beställer andra varor än just smycken).

Övriga paket skickar vi med DHL för att hålla nere frakten. Kontakta oss gärna ifall det är väldigt bråttom med ditt paket tex så kanske vi kan lösa det. Dock kan det hända att detta blir till ett högre pris. Kontakta oss så tittar vi på det!

Ordrar över 699:- levererar vi fraktfritt.


Leveranser och leveranstid
 
Normal leveranstid är 1-9 arbetsdagar (vardagar) efter det att vi har mottagit din beställning, förutsatt att produkten finns i lager hos oss. 
Om paketet innehåller endast smycken levereras det direkt hem till dig i din postlåda men är det ett större paket levereras det till ditt utlämningsställe / servicepoint-ombud.
Vi hjälper dig gärna att skicka paket till någon annan. Kontakta oss gärna så hjälper vi dig!
  

Leveransförsening
Om leveransförsening (pga att varan/varorna inte finns i lager ) uppstår meddelar vi dig detta genom e-post eller via telefon. Har du valt varor ur artikelgruppen "inkommande varor" förutsätter vi att du själv vet att det kommer att dröja. Uppstår leveransförsening pga DHLs egna problem är detta inget vi kan se utan vi ber Dig då att kontakta oss så att vi kan kontakta dem.
Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Detta gäller då DHL inte levererat inom 14 dagar efter att varorna hämtats från oss. Se hämtningsdagar här ovanför. I övrigt gäller returrätt.
Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning.
Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss.
Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar. 

Betalning

Betalning med kort

Hos oss kan du göra snabba, enkla och säkra betalningar med betalkort som VISA och MasterCard.

Betalning mot faktura eller delbetala med KLARNA AB
Du kan även betala mot faktura eller välja att dela upp din betalning. Detta hanteras av företaget Klarna AB och deras villkor hittar du på betalningssidan. Så fort du väljer faktura går betalningsärendet över till dem och eventuella frågor kring detta besvaras av deras kundtjänst.
När du väljer att betala mot faktura görs det en kreditupplysning på ditt personnummer. Det görs även en jämförelse mellan personnummer och folkbokföringsadressen för att man ska vara säker på att du är den du utger dig för att vara. Detta medför att din beställning endast kan skickas till din bokföringsadress. Mer info gällande fakturor hittar du på www.klarna.se

Hämta på vårt webblager
Vill du vara säker på att dina produkter finns kvar när du kommer? Har du dåligt med tid på vardagar och vill hellre handla hemma i lugn och ro på kvällen? Då kan du beställa dina produkter i webshopen och hämta på vårt webblager! Lagret finns på Storgårdsgatan 2 (en trappa ner) i Vemdalen.Kontakta oss före du kommer så att vi säkert finns på plats. Telefonnr: 07676-30315

Garanti

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i varan vid leverans.
Kontakta vår kundservice på info(snabela)vemdalendesign.se vid garantiärenden. Hör alltid av dig till oss innan du skickar tillbaka en vara. Detta ska ske inom 7 dagar efter att varan mottagits.

Retur
Du har full rätt att byta till annan vara, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar räknat från den dag du slutförde din order (inte den dag du hämtat ut ditt paket).
Ny lag för distanshandel trädde i kraft från 13 juni 2014 och den innebär att du kan ångra ett köp även om du använt varan. Du har rätt till viss eller hel ersättning för den återlämnade varan men ett värdeminskningsavdrag kan komma att göras i samband med detta. Värdeminskningsavdraget beslutar vi efter att vi gått igenom varan som du returnerat. Avdraget kan ej överklagas eller bestridas.

Observera att det EJ är retur på rabatterade varor eller beställningsvaror som beställts särskilt till dig
.

Kontakta oss alltid innan du returnerar en vara.  

Har du betalat med faktura är det viktigt att vi får in returen innan fakturans förfallodatum. Först när vi mottagit och kontrollerat varan kan vi kreditera varans värde på fakturan. Observera det tar oss minst ett par dagar innan vi hunnit kontrollera varan och kan meddela er vad som gäller. Detta måste du planera för när du ska returnera varan.
Fraktbeloppet + eventuella andra varor och kostnader återstår Er att betala. Någon ny faktura sänds ej ut, däremot ett bekräftelsemail att vi mottagit returen + nya beloppet som Ni ska betala. Det är viktigt ni betalar in i tid till Klarna för att undvika eventuella förseningsavgifter eller andra kostnader.

Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav eller skickat på felaktigt sätt utlöses ej av oss och skickas automatiskt tillbaka till er med ytterligare kostnader för er.



Reklamation

Synliga fel på paketet anmäls direkt på utlämningsstället vid mottagandet av varan.

Eventuella fel på varan anmäls till vår kundservice inom 7 dagar från mottagandet av varan.

En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden.
Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka fraktkostnaden.

Personuppgifter
 
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer.
I de fall du väljer att betala med kreditkort måste du även ange ditt personnummer med samtliga 10 siffror. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig.
Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. 
Vemdalen design kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Sker falska beställningar eller annat bedrägeri kommer detta att polisanmälas och vi kommer då att lämna ut de uppgifter som polisen behöver.
Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev eller via kontakt med vår Kundservice.
Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas till eller tas bort. Kontakta i så fall vår Kundservice.
 

Vid retur av outlösta paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden på 250 kronor för kostnader som uppstått för oss i samband med hantering och frakt fram och tillbaka.

Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats.